Vandaag, 31 december 2018, is het ontwikkelteam van Zaaksysteem.nl weer gestart met een nieuwe sprint. De komende twee weken zijn we van plan het volgende op te leveren:
Release nieuwe beheer lay-out
Afgelopen jaar hebben we keihard gewerkt om een nieuwe basis te leggen voor de vernieuwde front-end van het Zaaksysteem. De eerste resultaten worden zichtbaar als we op 8 januari de nieuwe beheer lay-out gaan releasen. Meer info is te vinden op de community.
Nieuwe versie configuratiescherm en logboek
Na de oplevering van de nieuwe lay-out gaan we onderdeel voor onderdeel de beheerkant van Zaaksysteem.nl vernieuwen. We beginnen met het configuratiescherm en het logboek. Aan het eind van deze sprint willen we beide onderdelen afgerond hebben zodat ze gereleased kunnen worden. Verwachte releasedatum: 15 of 22 januari.
Integratie BuitenBeter met kaartlaag
Met deze softwarewijziging wordt het mogelijk om de coördinaten van een BuitenBeter melding te verwerken in een kaartkenmerk binnen Zaaksysteem. Aan het eind van deze sprint verwachten we de feature af te hebben. Verwachte releasedatum: 15 of 22 januari.
Staging cloud
Met het realiseren van de staging cloud is het mogelijk om sommige softwareaanpassingen tijdelijk op een andere omgeving te plaatsen, zodat er langer getest kan worden (eventueel samen met gemeenten).
Split-Brain: versnellen diverse beheeracties
De komende twee weken wordt er een aantal beheeracties aangepakt zodat deze sneller functioneren. Dit zijn acties die veelal door een behandelaar met beheerrechten (op de zaak) kunnen worden uitgevoerd. De volgende beheeracties zijn de komende twee weken aan de beurt:
– Opschorten
– Hervatten
– Startdatum wijzigen
– Einddatum wijzigen.
Verwachte releasedatum: onduidelijk, maar waarschijnlijk nog in januari.
Over twee weken volgt een nieuwe update!